Navigace: Sedmá M > 14. 4. - 17. 4.

14. 4. - 17. 4.

1. Vypracujte vlastní strukturovaný životopis v bodech a odešlete:

Životopis

 

 

Jméno a příjmení:                  

Bydliště:

Telefon:                                 

E-mail:

Datum narození:                               

Údaje o rodině:

Zdravotní stav:

Vzdělání:                    (ve vašem případě prozatím ZŠ)       

Další vzdělání:            (ZUŠ, jazyková škola, sportovní klub)           

Jazykové znalosti:      (jaký cizí jazyk umíte a na jaké úrovni - začátečník, mírně pokročilý, pokročilý)   

PC znalosti:    (např. MS Word, MS Excel, PowerPoint atd.)         

Zájmy:                       

 

Ve Vroutku dne:

 

2. Přísudej jmenný se sponou, beze spony

učebnice str. 74 - 75 

dobře vysvětleno zde: https://www.youtube.com/watch?v=oMZZ45s6vx4

uč. str. 75/1 - vypište jen slovesné tvary a zkratkami určete přísudek jmenný se sponou - JSS, jmenný beze spony - JBS, slovesný - S

např. nebylo uklizené - JSS, se stal vítězem - JSS

str. 75 / 3  - např.Tomáš je dobrý lyžař. - Tomáš dobře lyžuje. (pište jen nahrazené slovesné přísudky)

opačný úkol str. 75/3 - např. Louky se zelenaly. - Louky byly zelené. (opět pište jen nahrazené jmenné přísudky se sponou)

Vedlejší věta přísudková 

str. 75/1 dole - Paní Nováková byla jako opařená. - Paní Nováková byla, jako by ji opařili.

zopakujte si učivo v testu na str. 76

3. Podmět vyjádřený, nevyjádřený, všeobecný

vysvětlení https://www.youtube.com/watch?v=NyxgB6xq-vU

učebnice str. 77 - vypište si stručné výpisky z modrého rámečku

str. 77/1 - Vypište pouze podměty a nad ně do kroužku napište číslem slovní druh. Připomínám, že na podmět se ptáme kdo, co? a přísudkem.

např. Přiznat svou chybu bylo pro něho velmi těžké. Ptáme se: Kdo, co bylo velmi těžké? - přiznat - sloveso

str. 77/2 - vypisujeme pouze podměty, např. Ráno před odchodem dal planetu pěkně do pořádku. Ptáme se: Kdo, co dal do pořádku? on - podmět nevyjádřený

Dvě byly v činnosti. Ptáme se:  Kdo, co byly v činnosti? - dvě - číslovka

str. 77/3 vypisujeme pouze podměty,určujeme, zda se jedná o vyjádřený, nevyjádřený nebo nevyjádřený všeobecný, u vyjádřených určete slovní druh

např. Každý si mohl vyzkoušet předváděné modely. Ptáme se: Kdo, co si mohl vyzkoušet? - každý - podmět vyjádřený, zájmeno

Na tribunách zavládlo obrovské nadšení. Ptáme se: Kdo, co zavládlo? - nadšení - podmět vyjádřený, podstatné jméno

 

 

© sedma-m.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma